söndag, februari 26, 2006

Valkyrian för 20 år sedan

Nu på tisdag den 28 februari ges Valkyrian på Operan.

Ett lite dystert 20-årsminne. Nu uppmärksammans just att det den 28 februari var 20 år sedan Olof Palme mördades på öppen gata. På Operan gav man den kvällen Valkyrian. (Jag är nästan bombsäker.) Jag tror det var en fredagkväll. Jag var där, satt på 1a raden, tillsammans med två mycket goda vänner som jag några år senare förlorade i AIDS. Jag tappade något viktigt och var tvungen att på lördagförmiddagen bege mig till Operan för att hämta det. (Kan ha varit min plånbok eller mina glasögon!)

Jag minns inte riktigt när jag fick veta att Olof Palme skjutits, men jag tror det var mitt i natten. Då fanns ju inte Internet, och inte hade jag väl kabel-TV heller, så det kunde dröja innan man blev uppdaterad.

Vilket sammanträffande, att man precis 20 år efteråt ska ge Valkyrian denna kväll.

Inga kommentarer:

 
Site Meter